ALMONDY Mandeltårta med DAIM har gjort succé i Sverige med över en miljon sålda tårtor det senaste året. Nu kommer uppföljaren: ALMONDY Mandeltårta med SNICKERS®.
Vi tror på samma succé som med ”DAIM-tårtan”, säger Barbro Dahl.
ALMONDY AB finns i Göteborg och det är också där tårtorna tillverkas. Det finns sedan tidigare tre tårtor i sortimentet:
ALMONDY Mandeltårta
ALMONDY Chokladmandeltårta
ALMONDY Mandeltårta med DAIM
Alla tårtor är djupfrysta och perfekta att ha på lager i frysen så att man alltid har något gott att bjuda på när man får besök, eller när man själv är sugen på något gott.
Tårtorna tillverkas efter ett gammalt klassiskt recept med svenska anor från 1890-talet, säger Barbro Dahl på Ancrona som marknadsför ALMONDY i Sverige. Tårtorna bakas av noggrant utvalda råvaror, utan konserveringsmedel, utan färgämnen och är dessutom helt glutenfria, fortsätter Barbro.
I oktober kommer den nya ALMONDY Mandeltårta med SNICKERS® ut i butik. Den består av spröda mandelbottnar varvade med nougatkräm, toppad med mjuk kola och rostade, lättsaltade jordnötter. Tårtan är överdragen med mjölkchoklad. Helt enkelt oemotståndlig.
Internationell succé
ALMONDY AB har sedan starten för drygt 20 år sedan lyckats etablera sina tårtor internationellt. Idag exporterar man dem till ett 30-tal länder, många via IKEA. Cirka 70 procent av produktionen går på export.
ALMONDY Mandeltårta med SNICKERS® blir tillgänglig på den svenska marknaden i oktober 2003. Den kommer att säljas i dagligvaruhandeln (ICA, Coop, Axfood med flera) och den kommer att kosta cirka 50 kronor.
Kort om Almondy
ALMONDY AB (tidigare Mandelbageriet AB) är ett fokuserat företag som under eget starkt varumärke tillverkar djupfrysta tårtor för försäljning inom restaurang & storkök, detaljhandel samt fast food-segmentet. Företaget startade 1983 och är baserat i Göteborg med huvudkontor och produktion. Omsättningen för år 2002 uppgick till 125 MSEK och antalet anställda är cirka 50 personer. 70 procent av produktionen exporteras till ett 30-tal länder, i huvudsak till Europa och Nordamerika men även Asien och Australien. Stora satsningar på senare år har stärkt ALMONDY:s position på marknaden såväl nationellt som internationellt.
Relaterade inlägg:
- Fakta ALMONDY (18.7)
- Nytt gott kvällssnacks med mörk choklad och bitar av jordgubbar (14.7)
- Gott pålägg i praktisk ask (14.3)
- Whisky & Cola – hur gott är det egentligen? (14.2)
- Drostdy-Hof bag-in-box både gott och praktiskt (14.2)