Sveriges mest folkkära öl får ett kaxigt syskon

Blå – uppfriskande öl med retrodesign i begränsad upplaga

Ett av Sveriges mest folkkära öl får ett kaxigt syskon när Blå lanseras. Blå bär med sig flera kopplingar till Pripps Blås historia och tradition i form av smak och design, men har utvecklats i en modernare tappning. Det är en uppfriskande öl med en retroinspirerad design för den trendmedvetne konsumenten.

Rätt design och rätt image har fått en allt större betydelse för de alltmer trendkänsliga svenska konsumenterna. Designen för Blå har hämtat inspiration från Pripps Blås olika formgivningar ända tillbaka på 50-talet. Blå kommer att byta kostym ett par gånger varje år då ett nytt retro-inspirerat mönster presenteras. Den första burken har försetts med en tuff tatuering; ”New school tattoo”.

– Nästan alla svenskar i vuxen ålder har en relation till Pripps Blå och tänker på sommar, hav och blå stunder. Det är ett väldigt omtyckt varumärke som nu får ett syskon i familjen som är lite mer trendigt och modernt. Precis som för hela Pripps Blås sortiment står den blåa färgskalan i centrum och det klassiska skeppet, som också är starkt förknippat med varumärket, finns med på burkarna, säger Ann-Louise Kämpe, informationschef på Carlsberg Sverige.

Blå är en uppfriskande, ljus svensk lager som passar för alla tillfällen året runt, vardag som fest, hemma som på utflykten. Blå har alkoholhalt 3,5% och finns att köpa på 50 cl burk i service- och dagligvaruhandeln över hela landet. Den norska reklambyrån Frank står för designen bakom burkens första mönster, ”New school tattoo”.