Smirnoff Experience bjöd på innovativa drinkar och ett event utöver det vanliga i Moskva

Faithless, Kelis och Mark Ronson uppträdde inför rekordpublik
Nu har startskottet för ett årslångt firande av Smirnoff Experience gått av stapeln i Moskva. Smirnoffs barexperter från hela världen fanns på plats och skapade innovativa drinkar för de tusentals inbjudna gästerna. Samtidigt kunde gästerna uppleva unika uppträdande av världsartisterna Kelis, DJ:n Mark Ronson och Faithless, ackompanjerade av den ryska orkestern Musica Viva.

En av kvällens höjdpunkter var att gästerna fick prova nya innovativa drinkar som skapats just för detta event. Gästerna fick uppleva cocktailkulturen på ett helt nytt sätt genom att bland annat välja drinkar efter doft och smak. Under kvällen presenterades en meny med 30 unika drinkar som alla bjöd på innovativt skapande, till exempel Smirnoff Drinks Tapas och Smirnoff Black Martinis toppade med olika varianter av smaksatt skum. Bifogat finns recept på några av dessa drinkar.

Kvällen började med att brittiska DJ:n Tom Middleton öppnade med ett specialkomponerat stycke som inspirerats av klassisk musik och som även flörtade med några av Rysslands mest berömda musikstycken genom tiderna. Till detta uppträdde en rysk gymnast framför en jättelik 20 meter hög skärm. Kelis, som var klädd i en bedårande juvelprydd klänning, uppträdde på en specialtillverkad scen i mitten av dansgolvet. Hon uppträdde bland annat med hennes klassiker ”Milkshake” och ”Trick Me” inför en jublande publik.

Mark Ronson spelade ett stormigt och genreöverskridande DJ-set innan vokalisten Daniel Merriweather kom in och körde dubbelt upp med både ”Stop Me”, en av årets största låtar som han skapat ihop med Mark Ronson och sedan den exklusiva debuten av hans första solospår, ”I Think I’m in Love With Her”. Den låten kommer även att vara med på Merriweather’s kommande album.

Faithless samarbete med den ryska orkestern Musica Viva överträffade alla förväntningar och mottog hyllningar från publiken. Publiken kallade in dem två gånger för extra nummer och uppträdandet filmades för global TV och en DVD release.

Kort om Smirnoff Experience
Smirnoff Experience är en världsomfattande satsning för att uppmärksamma varumärkets ursprung och originalitet. Smirnoff Experience planeras att pågå under flera års tid och omfattar en rad unika event som kommer att bjuda konsumenter och bartenders världen över på alltifrån exklusiva framträdanden och utställningar till originella cocktailupplevelser. Första året kommer Smirnoff Experience att fokusera på varumärkets rika arv och återberätta den fantastiska resa Smirnoff gjort från att ha varit ett litet destilleri i Moskva till att bli världens mest säljande premiumvodka. Eventet i Moskva var det officiella startskottet och är det första i en serie av fyra under året. Kommande destinationer för Smirnoff Experience under 2008 är Shanghai i januari, Paris i maj och New York i september.