Glassjättarna får konkurrens av svenska uppstickaren Pipersglace

LANSERAR EKOLOGISKA GLASSPINNAR MED SMAK AV NOUGAT OCH VANILJ

Omtyckta familjeföretaget Pipersglace utmanar de svenska glassjättarna och lanserar två ekologiska gräddglasspinnar under varumärket Ciprian’s. Glasspinnarna kommer i smakerna vanilj och nougat, båda är doppade i mörk choklad och tillverkas av högkvalitativa, svenska råvaror. Glassarna är årets uppstickare i glassvärlden och en njutning för både sinnet och samvetet. Lanseras 1 april över hela landet.

Ciprian’s har tidigare funnits på caféer och restauranger och lanserade i december sina populära glassbägare, 160 ml och 500 ml mot konsument. De följer nu upp succén med två ekologiska gräddglasspinnar i smakerna nougat och vanilj, doppade i mörk choklad. En krämig upplevelse som är ett måste för alla livsnjutare.

– Varje år äter varje svensk i snitt 13 liter glass och största delen av den konsumtionen sker under sommaren. Att äta en glass i solen är det vanligaste sättet att njuta av en härlig vår- eller sommardag och årets glassnyheter är något man väntar på med spänning. Därför känns det oerhört kul att lansera ett helt nytt tillskott till vårens glassutbud, säger Maggie Ciprian-Olevik, VD, Pipersglace.

Övernaturligt goda glassupplevelser

Familjen Ciprian’s tillverkar glass av naturliga, svenska råvaror med ambitionen att erbjuda glass av hög kvalitet och med rena smaker. Basen i produktionen är det recept som Pietro Ciprian tog fram när han startade familjeföretaget 1911 och både familjen Ciprian’s svenska och italienska anor har inspirerat till smakerna i sortimentet. Alla ingredienser är ekologiska och merparten av de få ingredienser som importeras är även fairtrade-märkta, så som kakao och vanilj.

– Vi gör regelbundna kontroller för att säkerställa att råvarorna håller högsta kvalitet och alla ingredienser som används har full spårbarhet, vilket är en garant för konsumenten. Genom att enbart använda kvalitetsråvaror får vi en smakrik glass utan like och genom vårt miljöengagemang tar vi ansvar för varan, från jord till bord, fortsätter Maggie.

Ciprian’s pinnglassar lanseras den 1 april över hela landet och kommer att säljas i 6-pack i dagligvaruhandeln och styckvis i servicehandeln. Cirkapris per styck 25 kr, 6-pack 99 kr. Förpackningarna känns igen på Ciprian’s svarta, stilrena design med klassiska bilder på glass när den är som bäst, elegant serverad, med goda tillbehör och något tinad. För samtliga försäljningsställen se www.pipersglace.se.